Jan Smit

Plaats reactie
noella
beheerdster
beheerdster
Berichten: 1212
Lid geworden op: 01-02-2011 15:55

Jan Smit

Bericht door noella » 26-06-2012 15:40

Afbeelding



Jan Smit op 31 december 1985 geboren
Er zijn heel weinig artiesten die op hun 25e kunnen zeggen dat ze vijftien jaar in het vak zitten maar Jan Smit is zo’n jonge veteraan de zanger viert zijn jubileum met zijn allereerste greatest hits complilatie 15 jaar hits wie herinnert zich niet het schattige Volendamse jongetje dat naar hartelust Ik zing dit lied voor jou alleen stond te zingen Jantje Smit zoals hij bekend werd had destijds de prille leeftijd van tien jaar nu is diezelfde Jan een volwassen man hij is vader en getrouwd in de vijftien jaar sinds hij met zijn eerste publieke optreden al die harten vertederde bouwde hij een muzikale carriére op die tot op de dag van vandaag nog steeds ongekend succesvol is ik heb nooit eerder een Best of album uitgebracht verklaart Jan ik wilde wachten tot ik echt iets te bieden had nu ik vijftien jaar bezig ben en een scala van hits op mijn naam heb staan lijkt de tijd rijp met veertien nummer 1 hits kan ik inmiddels al een cd vullen lacht de zanger maar vervolgt serieus dit is een bedankje voor de fans omdat ij mij al die jaren zo trouw hebben gesteund ik ben ze dankbaar en koester ze 15 jaar hits omvat twee cd’s voor de compilatie zocht hij alle nummers persoonlijk uit de nadruk ligt op de tijd vanaf 2005 legt Jan uit dat was het jaar waarin hij in ons land het succes hervond nadat hij jarenlang vooral in Duitsland werkte daar stond ik avond na avond in enorme hallen op te treden zo’n beetje mijn hele puberteit lng herinnert hij zich ik heb er geleerd te enterteinen mijn muzikale basis werd daar gelegd in 2005 ging het ook in Nederland loos mede door de realitysoap Gewoon Jan ontdekte het publiek de sympathieke Volendammer weer en kwamen ook hier de hits en hoe de ene nummer 1 wisselde de andere af Laura, Als de morgen is gekomen, Cupido, Dan volg je haar benen, Stilte in de storm dertien van de veertien nummer 1 hits op het album bereikte Jan nadat hij in 2005 de erkenning en waardering vond die hij jarenlang had moeten missen in eigen land zijn keuze van liedjes op 15 jaar hits is af en toe bijzonder geeft hij toe sommige (oudere) hits ontbreken terwijl onbekendere nummer wel zijn toegevoegd het zijn de liedjes waarvan ik het zonde vind dat ze voor het grote publiek nooit zijn uitgelicht zoals Als ik een tovenaar zou zijn vanwege de mooie boodschap die erin zit van een utopische wereld een andere van zijn persoonlijke hoogtepunten is Laat me maar gaan als ik in Volendam speel wil iedereen dat altijd horen het is een gevoelig liedje eigenlijk knap lacht Jan dat ik toen al zo kon schrijven over onderwerpen waar ik zelf nog weinig van wist zoals we van hem gewend zijn eerst Jan ook op zijn Best of project de twee artiesten die hij als zijn grote inspirators rekent John Denver en Bryan Adams Denvers Perhaps Love nam hij op als duet met Paul De Leeuw Calypso verscheen in 2007 als dubbele A-kant mt Dan volg je haar benen dat leverde John Denver postuum zijn eerste nummer 1 hit op zegt Jan toch een beetje trots van Bryan Adams brengt hij op de dvd When you’re Gone met zus Monique Summer of 69 en uiteraard zijn favoriete nummer ooit Everything I do I do it for you ik heb niet veel dromen meer mijmert hij maar als ik ooit een duet zou kunnen doen met Bryan Adams is mijn geluk compleet covers daargelaten bestaat het gros van het werk op 15 jaar hits natuurlijk uit nummers van Jans eigen hand en die van zijn vaste muziekpartners Tol & Tol met hen werk ik vanaf 2002 toen we het album Zonder jou maakten Cees en Thomas Tol hebben me muziek leren maken mij zo echt gevormd Tol & Tol produceren mijn muziek en maken ook veel van de melodieën wat mij betreft blijft deze samenwerking nog lang in stand teksten schrijft Jan inmiddels zelf rond zijn vijftiende begon hij daarmee toen nog samen met schrijfmaatje Simon Keizer samen waren ze verantwoordelijk voor hits als Laura, Als de morgen is gekomen, Vrienden voor het leven, Boom Boom Ballan,do, Cupido en Dan volg je haar benen sinds het album Stilte in de storm toen Simon het te druk kreeg met zijn eigen carriére als helft van hitduo Nick & Simon doet jan het alleen met evenveel succes hij ziet een duidelijke lijn in zijn repertoire ik maak soms luchtige liedjes en dan weer liedjes met een diepere betekenis zoals Laura en Je naam in de sterren maar het past allemaal in het Jan Smit straatje door de duidelijke stijl die er altijd in door klinkt gevraagd waar hij het meest trots op is in zijn lange carriére zegt Jan misschien op het feit dat mijn succes in 2005 als een komeet omhoog schoot en ik dat heb kunnen vasthouden ik heb veel bereikt dan ik ooit had durven dromen met een Edison TMF-Award, Gouden Harp en alle platina platen daarnaast krijgt ik tegenwoordig ook geweldige kansen op andere vakken ik ben presentator en heb zelfs de hoofdrol in een film te pakken toch blijft muziek de hoofdmoot het is mijn leven ik vind presenteren leuk en het gaat me gemakkelijk af maar ik verlang toch naar die zaal die door mijn toedoen uit zijn dak gaat op 15 jaar hits staan ook drie nieuwe nummers ten eerste Niemand zo trots als wij over de geboorte van dochter Emma een hit die nooit eerder op een album verscheen met Hou je dan nog steeds van mij scoorde Jan onlangs zijn veertiende nummer 1 hit en tenslotte is daar het gevoelige Dromen de nummers luiden het nieuwe tijdperk van d volwassen Jan Smit in mijn leven is veranderd het draait nu allereerst om mijn gezin zegt hij stellig maar daarin vind ik uiteraard een enorme inspiratiebron voor mijn muziek volgend najaar viert Jan Smit zijn vijftiende jubileum ook live met een reeks grote optredens waarvoor momenteel een geschikte locatie wordt gezocht de eerste vijftien jaar zitten erop sluit hij af maar ik ben nog lang niet klaar.

Het Gezin Jan & Liza.



Afbeelding

Emma.[/size]


Afbeelding


Senn.


Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “klik hier nederlandse zangers en zangeressen te bekijken”