Marjan Berger

Plaats reactie
noella
beheerdster
beheerdster
Berichten: 1212
Lid geworden op: 01-02-2011 15:55

Marjan Berger

Bericht door noella » 28-09-2012 15:56

Afbeelding


Marjan Berger is een artiest pure sang geboren in Helmond en geen onbekende in de Nederlandse, Belgische & Duitse showwereld de meeste mensen kennen haar vooral van het Nederlandse duo Frank & Mirella dat in de jaren '80 - '90 de ene hit na de andere scoorde en niet van de buis te branden was haar carriére begon toen ze in 1968 deelnam aan de talentenjacht van de KRO springplank genaamd met 2 engelstalige nummers Those were the dayw & Kiss me goodbye en meteen ook de eerste plaats pakte met een record aantal punten het hoogste dat in 10 jaar werd behaald Gert Timmerman ontfermde zich meteen over haar de eerste single Huilen om een schaduw was meteen raak en stond weken in de Nederlandse hitlijsten daarna volgden Wonderen dit is de allereerste keer
in 1972 bood Johnny Hoes zich aan hij koppelde Marjan aan Theo Diepenbrock en een nieuw Nederlands duo was geboren
in de jaren 1972 en '73 scoorde Theo en Marjan met de hits he schat weet je dat en hela kom met me mee ja
in 1974 ging Marjan samenwerken met Cees de Wit Cees & Marjan een nieuw duo en het was weer raak hmet hits als hoe lang zou het duren en ieder gaat zijn weg bye bye my sweet bleef het succes maar doorgaan
en het bleef maar in stijgende lijn gaan want in 1981 werd Marjan de andere helft van het duo Frank & Mirella met bekende hits als de vissers van san juan, mykonos, de verzonken stad, manuel, wat ik zou willen, sneeuw in augustus, nou en of love, in 't diepst van je hart, quantanamera en nog vele andere waren ze jaren lang de top en het meest gevraagde duo in al die jaren werkte zij samen met o.a. Vader Abraham, Peter Koelewijn, Jack Jersey & Will Hoebee
eind 1996 besloot Marjan solo te gaan onder haar eigen artiestennaam Marjan Berger vanaf toen ging zij zich ook toeleggen op Belgie ze pakte direct uit met de hit twee sporen in 't zand die zowel in Vlaanderen en Nederland behoorlijk scoorde ik ben op zoek naar jou liefde gevolgd door 2 prachtige songs waarom & morgen de nederlandstalige versie van someday uit de disney film de klokkenluider van de Notre Dame
zij is een zangeres die gerust haar mannetje alleen kan staan en gesteund door vriend Frans Bauer bracht ze in september 2001 haar eerste soloalbum stralend uit Marjan genoot ondertussen met haar single de ramen wijd open daarna volgde ik laat je nooit meer gaan, een enkele kus, blijf bij me, leven het leve
Marjan is een klasse dame die kwaliteitssongs brengt en steeds op zoek is naar nieuwe uitdagingen in 2003 ging Marjan toch weer de opnamestudio in om een duet op te nemen en dit samen met de Belgische crooner Johnny White samen brachten ze het nummer I love you uit op single een kruising van de destijds bekende hits Nights in white satin en I who have nothing er volgde zelfs een album samen met Johnny White parels genaamd waarop Marjan zeven zowel Nederlandstalige als Engelstalige liedjes brengt met o.a. ik hou van jou, the carpentersmedley, top of the world, we'll meet again en ik wil met je leven
en in 2004 volgde er een derde soloalbum Marjan Berger meets Doris Day waarop Marjan Berger met zeer veel zorg stijl en toewijding de beste filmsongs van Doris Day brengt
Decmeber 2004 verscheen in samenwerking met Corry Konings het DVD projects Corry Konings meets Marjan Berger waarop van ieder 6 solo stukken staan en 2 duetten met als single track To know him is to love him
Juni 2005 nieuwe single Zomer genaamd een track van het nieuwe album kijk niet achterom dat later in hetzelfde jaar zal verschijnen ondertussen juni 2005 kwam ook Duitsland kennis maken met Marjan Berger haar album Marjan Berger meets Doris Day valt goed in de smaak en Marjan werd zomaar uitgenodigd in tal van tv programma's
Oktober 2005 kwam haar nieuw Nederlandstalige album kijk niet achterom uit een gevarrieerd album met inhoud en waarin Marjan zelf de schrijverspen voor het eerst ter hand nam en teksten schreef op 2 liedjes teenager melody & mijn gevoel na het nummer zomer dat in 2005 verscheen van bovenvermeld album werd op speciale aanvraag als 2e single twee sporen in 't zand terug uitgebracht in Nederland & Vlaanderen en het vrij goed deed in alle hitlijsten
November 2005 verscheen de nieuwe DVD kijk niet achterom ditmaal ging zij naar onze Oosterburen voor de opname met prachige locaties in die mooie stad Baden - Baden in het Zwarte Woud
op 19 juli 2006 werd Marjan Berger bekroond met de titel Botschafter (Ambassadrice) van de historische cultuurstad Baden-Baden deze mooie onderscheiding werd aan Marjan Berger overhandigd
Oktober 2006 weer nieuw werk van Marjan Berger nu gaat ze Duitsland verder verkennen en dit met een nieuw Duitstalig album Hinter der sonne een album met 14 prachtige songs een afwisseling van hedendaagse ballades en up tempo liedjes met een eigen karakter Marjan was te gast in verschillende Duitse TV programma's
Januari 2007 nieuwe single 2 oude vrienden de voorloper van een voor in het najaar geplant nieuw album
September 2007 weer nieuw werk de nieuwe DVD Hinter der sonne
April 2008 een droom die in vervulling gaat voor Marjan Berger 14 april 08 stelt zij haar splinternieuwe album voor als time goes by allemaal liedjes uit de '50 en '60 jaren een album met de mooiste ballades afgewisseld met heerlijke up tempo liedjes
Mei 2008 nieuwe Nederlandstalige single midden door mijn hart 2009 nieuwe nederlandstalige single zeg eenvoudig ja
u merkt het Marjan Berger is van veel markten thuis en deze innemende zangeres weet haar publiek van alle leeftijden te bekoren met een brede waaier hits van toen en nu een optreden van haar is een brede waaier hits van roen en nu een optreden van haar is een afwisseling van Nederlandstalige, Duitstalige en Engelstalige liedjes met inhoud maar ambiance is altijd in de buurt op haar zaalrepoire staan ondermeer nummers van Doris Day, Petula Clark, Connie Francis, Dusty Springfield en Vera Lynn maar ook een groot pakket van eigen nummers die bij een groot publiek aanslaan en die garant staan voor een geslaagde feestavond of diner dansant maar houdt u enkel van een gezellige Nederlandstalig avond ook geen probleem ambiance verzekerd Marjan Berger is een rasartieste die inmiddels al meer dan 41 on tour door Nederland, Vlaanderen & Duitsland.




Marjan Berger en haar man.



Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “klik hier nederlandse zangers en zangeressen te bekijken”