Luc Steeno

Plaats reactie
noella
beheerdster
beheerdster
Berichten: 1212
Lid geworden op: 01-02-2011 15:55

Luc Steeno

Bericht door noella » 02-05-2012 16:27

Afbeelding

Luc Steeno werd op 28 juni 1964 te leuven geboren door zijn muzikale interesse voor Will Tura werd zijn belangstelling voor muziek aangewakkerd dit leidde tot volgend hoogtepunten in zijn leven als artiest
1986
Deelname aan de soundmix wedstrijd met het nummer Vergeet Barbara en een 1e finaleplaats in de maand mei vanaf juni moet Luc z'n legerdienst vervullen bij de luchtmacht in koksijde en daarna naar Blanden vlakbij z'n ouderlijk huis eerste fanbal met voorstelling van z'n eerste single Hoelang blijft liefde duren werd geschreven door Will Tura himzelf
1988/89
Na vele singles die allen niet echt scoorden heeft Luc z'n eerste hit te pakken met Ik mis je elke dag hij wordt gebombardeerd tot nieuw idool in Vlaanderen
1990
Luc treedt op tijdens 1 jaar tien om te zien te Antwerpen de duosingle van Luc Steeno en Sandra Kim Bel me, schrijf me is goed voor een eerste plaats samen trekken ze door heel Vlaanderen en zelfs Wallonie loopt warm voor hun duet zijn tweede CD Wat moet ik zonder jou is een feit en wordt met goud bekroond nominatie voor het Gouden oog
1991
Nominatie voor het gouden oog (beste vlaamse zanger)
1992
de single Yoh de mannen vloeit hieruit voort naar het programma Huis van vertrouwen Luc mag de Zomerhit trofee van '92 in ontvangst nemen voor Hij speelde accordeon zijn grootste hit tot nu toe het nummer stond liefst 8 weken op nr. 1 in de vlaamse hitparade de volgende single Ik geef je alles een nummer van Bart van den Bossche behaalde weer de eerste plaats alsook de nieuwe CD wordt goud Luc ontvangt een gouden bertje voor z'n duet met Sandra kim
1983
in mei brengt hij een ode aan z'n moeder door speciaal voor moderdag een mini cd te brengen in oktober trekt hij alle mediabelangstelling opnieuw naar zich toe door zijn nieuwe cd Liefde wint het toch altijd voor te stellen tussen de kamelen in Egypte de cd haalt onmiddelijk goud Luc geeft z'n eerste concert voor een zittende publiek te Heist op den Berg op 11 januari Nominatie gouden oog Luc haalt met Ga dan zijn volgende grote hit
1994
Luc krijgt een speciale award als succesvol artiest in Vlaanderen Luc mag in navolging van Will Tura het officiele voetballied vertolken de Rode duivels gaan naar Amerika Luc viert zijn 5 jarig bestaan als artiest te Antwerpen Will Tura is eregast Laat me komt uit als nieuwe Cd
1995
na een fanreis schjrijft Luc samen met Miguel Wiels de hit Africa Hakuna matata nog steeds een succesvol nummer tijdens de optredens nominatie gouden oog (categorie beste vlaamse zanger
1996
begin van 't jaar komt de nieuwe CD liedjes van de liefde uit de molen op het plein is volgende single die uit komt
1997
na een moeilijke periode scoort Luc in mei van dit jaar terug een grote hit met mooi zijn alle vrouwen in het najaar volgt een nieuwe succesvolle single dan gaan de lichten aan
1998
in de vakantieperiode wordt de nieuwe CD geen dag meer zonder zonder jou
1999
geen vreemde meer wordt grijsgedraaid en ook de nieuwe single Rlke dag denk ik aan jou de nieuwe CD wordt gereleased in oktober en kent veel bijval Elke dag denk ik aan jou is een echte steeno CD 10 jaar Luc Steeno wordt gevierd in Knokke
2000
twee singles bepalen dit iest kalmer jaar vat betreft platenwerk na de succesvolle viering in 1999 wordt 2000 een zeer druk jaar wat betreft optredens Luc kan rekenen op een zeer goed gevulde agenda Luc laat zich verleiden door de Zuiderse sfeer van het Spaanse Marbella en brengt zijn eerste spaanstalige single uit
2001
Luc heeft grootse plannen waaronder een full-cd in het najaar voorbode Zon Zee Strand wordt een leuk zomerhit met Een vrouw naar m'n hart als opvolger
2002
iets later dan voorzien ligt het nieuw album Ik hoor nog steeds dat lied
2003
juni slaan Luc Steeno, Willy Sommers en Lisa Del Bo de handen in mekaar voor een uniek project Tussen Heist en de Ardennen wordt de eerste van 3 singles uit de cd de mooiste duetten en meer
2006
in 2006 brengt Luc Steeno het album Op verzoek uit een compilatie van zijn grootste hits
2009
Luc Steenos staat 20 jaar op de planken de cd 20 jaar Luc Steeno wordt uitgebracht
2011
Luc staat voor eht eerst sinds het bestaan van de top 10 op nummer 1 met het nummer Neem me een keer in je armen stond 5 weken nummer 1 in de vlaamse top 10 en verbleef uiteindelijk 17 weken in de top.


Plaats reactie

Terug naar “klik hier om belgische zangers en zangeressen te bekijken”