Yves Segers

Plaats reactie
noella
beheerdster
beheerdster
Berichten: 1212
Lid geworden op: 01-02-2011 15:55

Yves Segers

Bericht door noella » 21-02-2014 10:44

Afbeelding


Yves Segers geboren op 10 September 1971 te Halle

Reeds op 16-jarige leeftijd start Yves een solocarrière van ‘90 tot eind ’92 fungeert hij als de zanger van de populaire groet Toast ik schreeuw het van de daken wordt hun bekendste hit in ’93 gaar Yves weer solo met als eerste single Zie me graag het eerste album een apart gevoel krijgt overal lovende kritieken in ’94 besluit Yves ook eens een cover op te nemen nl. van Barry Marnilow Mandy deze vlaamse versie krijgt veel airplay en wordt bestempeld als een van de betere covers van het jaar ’94 in juni ’95 laat Yves van zich horen onder de naam Tempo met de single Een hele zomer lang de spaanse versie Enamorado voy komt terecht in Zuid-Amerika en prijkt er op tal van complitatie-cd’s in Duitsland en Spanje wordt het dan weer menig keer gecoverd in de zomer van “97 scoort Yves opnieuw een megahit met de wals Café de Zwaan ook de opvolger Leve de liefde een country square dance song teistert de hitparade in november ’98 verschijnt het album Trek het je niet aan na een deelname aan Eurosong in ’93 met de ballade M’n liefste waarbij een finaleplaats net voor zijn neus wordt weggekaapt probeert Yves het in ’99 opnieuw met de folksong Recht vooruit ook verschijnt in ’99 een franse versie van Café de Zwaan Au café du port tijdens zijn vakantie op Kreta heeft Yves zich laten inspireren door de Griekse muziek De sirtaki Kus me wordt zijn zomersingle in ’99 in 2000 verschijnen Ik mis je een zelfgeschreven disconummer en Sarah een countrypop-ambiancedeuntje van de hand van Yves ex Toast kompaan en arrangeur Guido Sergooris in maart 2001 wordt Een lach van jou uitgebracht de inspiratie van dit nummer ging Yves zoeken bij het vroegere Village People (Y.M.C.A.) in juni 201 verschijnt Noché de la pasion een nummer waarvan zowel een Spaanstalige als Nederlandstalige versie werd opgenomen een niet onbelangrijk detail is dat dit nummer in Nederland tot Nationaalschijf werd gekozen ondertussen verscheen ook alweer een nieuw album Veelzijdig met daarop 15 nummers in zoals de titel al laat vermoeden verschillende genres in december 2001 is er de single De Straatmuzikant een wals in de stijl van Café de Zwaan dit schijfje is zowel in Vlaanderen als in Nederland verkrijgbaar uit de CD Veelzijdig verschijnt later ook Levenslang als single in 2003 steekt Yves het allereerste lied van Paul Severs Geen Wonder Dat Ik Ween in een nieuw jasje kortom Yves Segers is nog lang niet uitgezongen.


Plaats reactie

Terug naar “klik hier om belgische zangers en zangeressen te bekijken”